Skip to content

Uwaga! Strona zawiera treści archiwalne do grudnia 2019

Nasz nowy adres: sp89.edu.gdansk.pl

 

Innowacje

Staramy się regularnie opracowywać i wdrażać działania wspomagające i stymulujące rozwój umysłowy i fizyczny dzieci.

W tym celu w szkole realizujemy następujące innowacje pedagogiczne:

  1. „Wychowanie przez sztukę” – program edukacji artystycznej.
  2. „Mali cybermocarze” – program innowacyjny rozwijający kompetencje cyfrowe i komunikacyjne z elementami jęz. angielskiego.
  3. „W świecie barw i kształtów” – zajęcia plastyczne z wykorzystaniem arteterapii.
  4. „GratoSfera” czyli nowa przestrzeń szkolna.
    Projekt o nazwie GratoSfera powstał na bazie projektu grantowego CAPS (Children Access to Play in School),w porozumieniu z brytyjską organizacją OPAL (Outdoor Play and Learning) – pionierem w dziedzinie swobodnej zabawy oraz przy współpracy z partnerami z 5 krajów Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+. W Gdańsku projekt realizowany jest przez Wydział Rozwoju Społecznego we współpracy ze Stowarzyszeniem Gedania 1922 i Akademią Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. To pilotaż, dlatego realizowany jest w 9 szkołach podstawowych, głównie w klasach 1-3.
    Więcej informacji znaleźć można poniżej:
    https://youtu.be/nqi1KyJJeKg
    https://youtu.be/laFA9QqPP14
    https://prezi.com › gratosfera
  5. „Jestem gdańszczaninem” – program wzbogacający uczniów o wiedzę na temat miejscowości, jej historycznej przeszłości i walorach turystycznych.
  6. Kulturoznawstwo krajów obszaru anglojęzycznego – zajęcia koła jęz. angielskiego.
  7. „Przygoda z badmintonem”
    Program ten powstał z myślą o uczniach, chcących rozwijać swoje sportowe zainteresowania. Dzięki wprowadzonej przeze mnie innowacji pedagogicznej z badmintona uczniowie z  klas IV-VII będą mogli skorzystać z dodatkowej godziny, na której poszerzać będą zdobytą wiedzę, a także doskonalić umiejętności związane z tą dyscypliną sportową. Głównym celem edukacyjnym innowacji jest przedstawienie oraz nauczenie dzieci nowych form aktywności ruchowej, które mogą zmienić ich pogląd na sposób spędzania wolnego czasu, a także kształtowaniu własnej wartości poprzez udział w zawodach sportowych.